האם צריכה להיות לאדם זכות הבחירה


מאז שנתתי לאדם וחווה לצאת מגן עדן, החלו המלחמות, החל המוות, החלה הגאווה.
בני האדם נלחמים מלחמות בגלל אותם נושאים, הם עושים את אותן טעויות. הם לא לומדים לקח, הם מממשיכים להלחם בגלל גאוותנות. החיים הם מעגל שלא נגמר, בכל דור יש את אותן מלחמות, על אותם נושאים עם אותן טעויות. הדבר היחיד שמשתנה זה הזמן, האנשים המשתתפים במלחמה, המקום וכמה נזק נגרם לחפים מפשע.
שאול מת במלחמה נגד הפלישתים בהר גלבוע. דוד הומלך כמלך על ישראל לאחר מאבק ארוך על השלטון. בזמן המאבק ראיתי כבר שהוא לא יהיה השליט שקיוויתי שיהיה. הוא נתן ליואב לפקח על חלק גדול מידי במלחמה, במקום לנסות למצוא דרך לשלום, הוא חיפש רק עוד דרכי לחימה.
מאז ועד היום, המלחמות לא פסקו. מאז ועד היום המנהיגים הגאים מביאים למותם ולפציעתם של אלפי חיילים, של אלפי  אזרחים חפים מפשע, של מיליוני בעלי חיים. אני תוהה מתי הם ילמדו? מתי הם יבינו שהחיים הם יקרים מכדי לבזבז אותם על מלחמות חסרות טעם, על גאוותנות, על כעס. אולי לא הייתי צריך לתת לבני האדם זכות בחירה. אולי הייתי צריך להחליט בשבילם.

Comments

Popular posts from this blog

מי צודק?

אני חושב,לכן אני קיים

שלום, אני אלוהים