אני חושב,לכן אני קיים


בכל יום יש אפשרויות חדשות, בכל יום אפשר לפגוש אנשים חדשים, לחשוב מחשבות חדשות, אלא אם כן אתה אלוהים. כשאתה אלוהים חשבת כבר את כל המחשבות, או שראית את עצמך חושב אותן, הדברים היחידים שאתה לא יכול לצפות מראש הן בחירותיו ורגשותיו של האדם, האדם הוא לא צפוי, הוא מלא בלבתים וסתירות, יש כל כך הרבה גורמים ורגשות המשפיעים על כל החלטה ותגובה, שאין כמעט אדם המחליט או מגיב באותה צורה פעמיים.

אמרתי לשמואל שנמליך מלך אחר במקום שאול, אמרתי לו ששאול אכזב אותי, ראיתי לאן שלטונו של שאול יוביל אותנו, ראיתי את שגעונו המתפתח, ראיתי את סופו, ניסיתי למנוע זאת על ידי המלכת מישהו בעל פוטנציאל שווה אם לא גדול יותר משהיה לו עצמו. תגובתו של שמואל הפתיעה אותי, חשבתי שהוא יראה את זה כמעשה צודק, כמוני, לצערי ולהפתעתי הרבה הוא לא רצה להמליך מלך במקום שאול, ולבסוף כשהוא הסכים לכך, הוא רצה לבחור משהו דומה מאוד לשאול במראהו, אבל  אני ראיתי שהוא כריכה ריקה מתוכן, ולעומתו שדוד הוא נער חכם ואמיץ, ולכן בחרתי בדוד, אך עדיין יכולתי להרגיש את הסתייגותו של שמואל מן המינוי.

Comments

Popular posts from this blog

מי צודק?

שלום, אני אלוהים