הזכות לבחור


כשיצרתי את העולם, יצרתי אותו כסדרה של צירופי מקרים, לכל דבר יכולות להיות מיליון תוצאות. זו הזכות שנתתי לכל קיום, את הזכות לבחור. לפעמים אני תוהה, אולי עשיתי בחירה שגויה בקשר לזה, אולי הייתי צריך להפוך את העולם למקום המושלם, ללא כאב, ללא פחד, ללא מלחמה. אבל אני יודע שאם הייתי עושה דבר כזה העולם היה הופך לעולם של בובות חסרות יכולת בחירה, ולא הייתי גוזר על אף אחד גורל כזה. לכן נתתי גם לכל המלכים אפשרות בחירה, לעיתים הם בחרו בדרך הנכונה ולעיתים לא.

שאול בחר בדרך הכישלון והאכזבה. הוא בגד באמוני. הוא לא השמיד את כל העמלקים כמו שפקדתי עליו, הוא השאיר את החיות המובחרות ביותר שהיו לעמלקים בשביל להעלות אותן לי לקורבן, אבל ידעתי שהוא לא אומר לי את האמת, שכן יכולתי לקרוא אותו וידעתי שהוא חשב שזה פשוט יאדיר את שמו. את אי הציות הזה עוד יכולתי לקבל אם שאול לא היה משקר לגביו, אבל כשהוא לא השמיד את כל העמלקים, כשהוא השאיר את עגג מלכם של העמלקים, בהתעלמות מוחלטת מפקודתי, ומסיבות אנוכיות ביותר כגון גאוותנות ורצון להראות שהוא הטוב ביותר, הוא השאיר אותו בחיים בשביל להתפאר במותו, וזה דבר שפל.

וככה ההזדמנות למשהו מדהים שישפר את הממלכה רבות נגמר. אני תוהה הרבה פעמים אם יכולתי לבחור אחרת, אם המצב יכול להיות טוב יותר אילו לא הייתי מקשיב לדרישתם של בני ישראל למלך. אבל אני יודע שהעבר הוא עבר ואי אפשר לשנותו, אפשר רק ללמוד ממנו בשביל לשפר את העתיד.

Comments

Popular posts from this blog

מי צודק?

אני חושב,לכן אני קיים

שלום, אני אלוהים